Psikolojik Danışmanlık

Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Birimi’nin amacı, öğrencilerin kendilerini tanımalarını sağlayarak sorunların üstesinden gelebilme becerilerini geliştirmelerine, doğru kararlar verebilmelerine, çevreleri ile olumlu ilişkiler kurmalarına ve ruhsal yönden sağlıklı ve topluma yararlı, kendini gerçekleştirmiş kişiler olmalarına yardım etmektir.

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi, öğrencilerimizle bireysel ve grup çalışmaları yaparak aşağıdaki becerileri öğrencilerimize kazandırmayı hedeflemektedir:

· İletişim Becerileri ve Empati

· Problem Çözme Becerileri

· Temel Değer Yargıları

· Olumlu Sosyal Davranışlar

· Çalışma Alışkanlıkları ve Zamanı Etkili Kullanma

· Özgüven / Kendini Güvenle Ortaya Koyma

· Sağlıklı Fiziksel Gelişim

                                      Rehberlik Birimi Çalışmalarımız; 


Psikolojik Danışmanlık
Bireysel Veli Görüşmeleri:


Başarılı ve keyifli bir okul yaşamı için en önemli olan, işbirliği içerisinde hareket etmektir. İşbirliği içerisinde hareket etmek için iletişim halinde olmak çok önemlidir. Psikolojik danışmanımız ile yapılan ilk görüşmelerde, çocuğun ilk yapı taşı olan aileye dair bilinmesi gereken bilgiler alınır. Devam eden süreçte çocukla ilgili yapılan gözlemler detaylı bir şekilde aktarılır. Çocuğa uygulanan testlerin sonuçları hakkında veli bilgilendirilir. Velimizin çocuğun gelişim süreciyle ilgili yaşadığı problemler hakkında görüşme gerçekleştirilir.

Öğrenci gözlemi ve uygulanan testler:

Psikolojik danışmanımız tarafından rutin gözlemlerle; çocukların arkadaş ilişkileri, dil gelişimi, ince ve kaba motor gelişimleri, kişisel özellikleri takip edilir.

Gözlem sonucu elde edilen bilgiler, bireysel görüşmeler sırasında velilere aktarılır. Gerekli durumlarda ise öğrencinin gelişimini belirlemek ve takip etmek için test ve envanterler uygulanır. Kurumumuzda uygulanan testlerden bazıları şunlardır:
· Denver II ( Gelişim Tarama Envanteri)
· Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
· Peabody Kelime Bilgisi Testi
· Bir İnsan Çiz- Bir Aile Çiz Testi
· Frostig Görsel Algı Testi
· Fkankfurt Dikkat Testi

ORYANTASYON Çalışmaları
Okula başlangıç sürecinde oryantasyon olarak adlandırılan bir uyum dönemi vardır. Çocuklar aileleri ile birlikte öğretmenleri ile tanışır kaynaşır, öğretmen ile güvenli bağlanma sağlayana kadar psikolojik danışmanımız uyum sürecine eşlik eder sonra sınıfa ve arkadaşlarına dahil olurlar.

Şüphesiz ki bu uyum sürecinde en önemli şey ebeveyn tutumudur. Velide en az çocuğu kadar kaygılı olabilmektedir. Anne-baba güven duyarsa, çocuk da güven duyacaktır. Anne-baba hazır olursa çocuk da hazır olacaktır.
Her çocuğun uyum sürecinin birbirinden farklı olduğu unutulmamalı ve çocuğa özgü bir tutum ve yaklaşım belirlenmelidir. Tüm bunlar göz önüne alınarak hazırlanan program kapsamında; okulumuz ve personelimiz tanıtılıp, hem çocuğun hem anne- babanın tanışma ve alışması için her çocuğa bireysel bir oryantasyon süreci gerçekleştirilmektedir. Psikolojik danışmanımız tarafından velimize süreç ile ilgili gerekli bilgiler aktarılır. Ebeveyn, okul psikolojik danışmanı ve öğretmen işbirliği ile çocuğumuz kısa bir zaman içerisinde okula uyum sağlayacaktır.

Veli Seminerleri

Fiziksel ve ruhsal açıdan sağlıklı bireyler yetiştirme, aile içinde başlar.

Ailenin bilinçli ve tutarlı tutumu, bu dönemde karşılaşılma ihtimali olan tüm problemlere kolay çözümler bulunmasına olanak sağlar. Problem olarak gördüğümüz noktalar bazen boşuna endişelendiğimiz durumlar olabilir. Veli Eğitim Seminerlerimizle hedefimiz, ebeveynleri çocuğun gelişim dönemleri hakkında bilgilendirmek, anne- baba tutumunun çocuk üzerindeki etkisi hakkında bilinçlendirmektir.

Veli Bültenleri

Her ay eğitim programımız içerisinde yer alan konular ve çalışmalarla eş güdümlü olarak psikolojik danışmanımız tarafından hazırlanan bültenlerimiz velilerimizle paylaşılmaktadır.

Bu sayede okul içerisinde yürüttüğümüz tüm çalışmalara velilerimizi dahil ederek ev/okul iş birliği içerisinde eğitimlerimizi sürdürmekteyiz.

Duygu Tanıma ve Tanımlama Çalışmaları

Çocuk ve yetişkin dünyasının en belirgin farkı duyguları algılamaları ve değerlendirmeleridir. Okulöncesi dönemdeki çocukların, insanların yüz ifadelerinden duyguları anlama becerileri oldukça gelişmiştir.

Yetişkinlerde ise bu durum biraz farklılaşarak duyguları anlamak için sözel mesajlara ve açıklamalara ihtiyaç artmaktadır. Bu durum okulöncesi dönemde çocuklarının duyguları anlamayı ve doğru bir şekilde aktarmayı geliştirmeleri için önemli bir başlangıç noktası olarak düşünülebilir. Bu bağlamda Ebeveynler, öğretmenler ve bakım verenler, çocukların duygusal gelişimini desteklemek ve duygusal ihtiyaçlarına uygun şekilde yanıt vermekle sorumludur. Anlayışlı, açıklayıcı ve destekleyici bir tutum çocukların duygusal sağlığını güçlendirir. Çocuklara duygusal ifade ve yönetim becerileri kazandırmak, gelecekteki ilişkilerini ve yaşam kalitesini olumlu yönde etkiler. Bizlerde bunun önemini biliyor ve psikolojik danışmanımızın ve öğretmenlerimizin eş güdümlü
çalışmaları ile çocuklarımıza duyguları tanıtıyor, duyguları anlamalarına ve sağlıklı bir şekilde ifade edebilmelerine yardımcı oluyoruz.

Sosyal Beceri Çalışmaları

Okul öncesi dönemde sosyal beceriler; Bireyin, çevresindeki bireylerin davranışlarına ve tutumlarını anlamlandırma ve bunlara karşı uygun tepkiler verme durumudur.

Sosyal beceri bir diğer anlamı ile toplum içerisinde uygun davranış sergileme ve sorumluluklarını yerine getirme becerisidir. Sosyal beceri eğitimlerinin okul öncesi çocukların akran etkileşimlerine ve sosyal kabullerine olumlu etkilerinin yanında bu yaşta edinilen sosyal becerilerin yetişkin yaşamına olumlu katkıları da bulunmaktadır. Bu kapsam da çocuklarımızın sosyal beceri kazanımlarını çok önemsiyor ve bu doğrultuda çalışmalarımızı yürütüyoruz.

Dikkat Etkinlikleri

Dikkat ilgili uyarıcıları seçebilme ve onlara yoğunlaşabilme becerisidir. Günlük etkinliklerin birçoğunda olduğu gibi, eğitimde de bilişsel işlevlerin en önemli parçalarından biridir. Dikkat becerilerinin gelişimi çocuğun iletişimini, sosyal becerilerini ve akademik gelişimini büyük ölçüde etkilemektedir.

Okul öncesi dikkat çalışmalarının temelinde çocuğun eğlenmesi ve keyifli vakit geçirmesi vardır. Bizler de hem eğleniyoruz hem de öğreniyoruz anlayışımızdan yola çıkarak zihinsel becerilerini geliştirmek ve dikkatlerini odaklamak için çeşitli aktiviteler ve oyunlarla çocuklarımızın gelişimine katkıda bulunuyoruz.

Sınıf içi gözlem

Tüm çocuklarımız psikolojik danışmanımız tarafından sınıf ortamında aktif/pasif olarak gözlemlenir.

Oyun/etkinlik/bahçe/yemek zamanı sırasında arkadaş ilişkileri, üstlendiği roller, benimsediği davranış kalıpları, iletişim düzeyi, paylaşımcılık, dikkat süresi, sosyal becerileri, sorumluluk alma/yerine getirme düzeyi gibi birçok alanda gözlemlenerek bilgi edinilir. Bu bilgiler ışığında gerekli durumlarda veli/öğretmen bilgilendirilmeleri ve çocuklarla bireysel/grup çalışmaları yürütülmektedir.

Kidoland
KAZIM DİRİK MAH. 372 SOK,
NO:21, Bornova / İzmir
0232 342 88 89
0532 222 99 90

Copyright © 2024 by Kidoland Tüm Hakları Saklıdır